Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

mandag den 23. august 2010

December Dreams

Sidder her på min computer, får jeg en vidunderlig tilfredshed ser på gamle billeder taget på haven ture. Til tider Jeg ryster på hovedet for at vågne op fra drømmen om ture endnu ikke kommet. Mange af disse steder er tæt nok, at en tur kun ville tage en halv dag. Andre steder kræver en smule mere planlægning, nogle kræver alvorlige rejse.

Plantning Fields Arboretum er en nem halv dag tour for mig, kun 1 / 2 time fra mit hus. Det er langt det sted, jeg har besøgt mest. (Foto kredit går til min datter Emily, der tog dette billede, da hun var 12).

Endnu tættere end Planting Fields Arboretum er forsøget haver på SUNY Farmingdale, vores lokale State University. Kun en 15 minutters tur, kunne jeg skyde hundrede billeder der i en time eller to. Bedst af alt, er der altid noget nyt at fange min opmærksomhed.


Old Westbury Gardens var den første formelle haver, som jeg husker at besøge som barn, og vi besøgte det ofte. Funny ting selv, kunne jeg ikke finde nogen digitale billeder af dette vidunderlige sted, og jeg er klar over det har været en række år siden jeg har besøgt, er der. Det er noget, der skal behandles i 2010!

Nu, hvis du ønsker en reel behandling, noget helt uventet, skal du tour de Shakespeare Garden i Central Park. Central Park er det mest fantastiske sted, smack dab i midten af New York City. Når man går gennem denne dejlige have, at du aldrig klar over at du er omgivet af skyskrabere.

Bare en lille smule nord for Central Park (stadig i New York City) er det Bronx Zoo, hvor du vil finde ikke blot en omfattende samling af dyr, men nogle rigtig flotte beplantninger. Jeg var i himlen, da jeg kom over bevoksninger af Podophyllum (maj Æbler).

Lige over motorvejen fra Zoo er den berømte New York Botanisk Have og bare en smule yderligere er Wave Hill, en anden til-dør-til haven besøg. The Bronx er bare chock fuld af haven steder at turnere.

Dagsture taget en smule længere væk omfatte stenurt Gardens op stat i Cold Spring, New York. Den Potager der havde mig på mine knæ, det var en drøm.

Stadig inden for en dags rejse er Chanticleer Gardens, lige uden for Philadelphia. Et andet sted, at du helt kan miste dig selv i, når du vandre rundt og savle over nogle af de nyeste plantematerialet.

Dette foto er sløret og alligevel har jeg stadig elsker det. Min datter Emily tog det, mens ridning en tur bus gennem Washington DC i Cherry Blossom blomstre sæson. Jeg ville elske at planlægge en tur derud og se det amerikanske National Arboretum. Hvad tror du, vil du komme med mig?

Endelig er længst væk fra hjemmet, er hjertet wrenching swamplands i Florida. Hvert år foretager jeg en trek dernede for at besøge min mor. Hvert år tager hun mig til en eller to af de vilde dyr og planter sanctuarys hvor jeg føler, at jeg har været transporteret tilbage i tiden.

Mor ringede til mig i går og tilbød mig flybilletter som min julegave. Du kan satse sagde jeg ja, så det ser ud i januar vil jeg være fotograferede sumpe og dyreliv i Florida igen. Måske, bare måske vil jeg have et nyt kamera til den tid. Det er et stort mål at skyde for ...

Tid til at stoppe drømme og blive klar til arbejde,
Melanie