Facebook, Myspace, Messenger, E-bay combo platform

tirsdag den 8. december 2009

Ukrudt ...






En af fordelene ved balkon havearbejde er, at du ikke får ukrudt. Ikke har en have, betyder, at, af nødvendighed du bruger købt - og steriliseret - kompost, og selvom de ulige ting vil flyde i på vinden, det er relativt sjældne. Tip jorden i din beholder, pop i dine planter, og det er det for sæsonen. Så får du at være en smule naiv om ukrudt ...

En af de arbejdspladser, jeg har arbejdet hårdest på, da jeg var i London i juli og august var clearing og genplantning bedene - jeg fandt dem helt overgroet med græs og borasurt. Jeg har ikke engang tænke på det som \ "luge \". Sengene bare skulle være helt gravet over og det hele trak ud.




Og da jeg begyndte beplantning. Pærer i massevis gik i, men jeg har også vasket den lokale havecentre særlige tilbud, så jeg kunne få så meget plantet som muligt på et budget, der blev hurtigt blive ædt op af de reparationer, der er nødvendige for at gøre på huset.

Så når jeg forlod i slutningen af august, var det senge ud - ja, lidt bart, men jeg håbede løg ville tage sig af det. Og der var nye roser, stedmoderblomster, lavendel buske og andre ting spredt rundt.

To uger senere var jeg tilbage. Og gik ind i et hav af grønne - som sikkert havde noget at gøre med løg. Haven var dækket med en særlig ukrudt, der forsøger, som jeg måske jeg kan ikke finde navnet på (?). Jeg kan ikke sige, jeg havde ikke ventet det - men den hastighed, hvormed det var sprunget op var utroligt. Plantefrø, at du ønsker at have i haven, og efter to uger, de er først lige tænker på spiring. Men disse var netop råbte juhuu! Bar jord og sprang op i tusindvis. Hjælpes på vej, naturligvis, med lidt græs og en helt ny bestand af borasurt.





Heldigvis, de er en ukrudtsplante, som er meget let behandles. Snup en håndfuld og træk, eller hakke. De kommer ud med noget problem. Så et par timers hårdt arbejde senere var senge søger nøgne, men uberørt igen. Og endnu mere heldigvis, ville de ikke havde tid til frø. Jeg håber, at alle de frø, som mine August grave havde bragt op til overfladen havde spirede straks, så jeg var i stand til at få partiet på én gang.





Jeg kan høre dig grine hysterisk herfra. Nej, jeg egentlig ikke tror det heller. Jeg vil være tilbage i London i et par uger, og jeg er sikker på, at jeg vil finde senge dækket igen. Men hvis jeg slippe af dette parti, og det næste dem der kommer op, er dræbt af vintervejret, så måske til næste år tingene vil blive bedre. Please ...?